top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

להתקדם בצל הקורונה

עודכן: 6 באפר׳ 2021



כבר אי אפשר להתעלם ממה שקורה בחוץ.

כולם בהסגר, אנשים יוצאים לחל"ת והעבודה נעצרה.

זה מלחיץ, אין ספק אבל זה הזמן להתכונן ליום שאחרי.

הרי נחזור לשגרה בזמן כזה או אחר ואני לא ממליצה לכם להישאר מאחור.


לפני שאתם נכנסים לפאניקה, בואו נקח נשימה ונראה איך אפשר לעבור את המשבר ואפילו לנצל את הזמן טוב יותר:

קצצו בהוצאות:

כולנו בלחץ כלכלי, אין ספק. ברגע שהקורונה הגיעה לישראל מעטים האנשים שלא נפגעו, כדי לעבור את התקופה הזו במינימום פגיעה התחילו בקיצוץ ההוצאות. אם יש לכם אפשרות לדחות תשלומים - זה הזמן לבקש, אם אתם לא חייבים להזמין ציוד חדש או מלאי חדש - חכו עם זה. אנחנו נכנסים עכשיו למצב של התכנסות, כמו פינגווינים בשיאה של סופת שלגים, שומרים על עצמנו עד שהסופה תחלוף ואז נוכל לחזור להתפתח. נסו לחסוך בכל מה שאתם יכולים כדי שתהיו בכמה שפחות לחץ כלכלי. זה יפנה לכם את הראש לעשות דברים אחרים.


נצלו את הזמן ללמוד משהו חדש:

בין אם אתם שכירים או בעלי עסק, יש לכם זמן פנוי. בין הבישולים (כי כל היום אוכלים כאן!!) לבין המשחקים עם הילדים (כי גם להם קשה) לבין הרצון לשבת עם כוס קפה בשקט - הגדירו לכם זמן בו אתם לומדים. דברו עם בן או בת הזוג שלכם וביקשו X זמן בהם הם עם הילדים ויאפשרו לכם ללמוד בשקט. זה יתן לכם שגרה בתוך כל הטירוף הזה. זה יתן לכם זמן לעצמכם. זה יקדם אתכם ולא תרגישו שהקורונה הזו היא לגמרי בזבוז זמן.

אגב, זה אחלה זמן ללכת ללימודי עיצוב גרפי אונליין (רק אונליין!!), כי תמיד יש עוד מה ללמוד: קורס תוכנה, קורס איור, קורס טיפוגרפיה - בטח יש משהו שאתם רוצים או צריכים ללמוד.

סיימו פרוייקטים:

לכולנו יש את הפרויקטים הסופר מגניבים האלו שהתחלנו לעשות ופשוט לא הספקנו. הם לא היו בראש סדר העדיפויות אז הם נדחקו הצידה ונעלמנו עם הזמן.



נצלו את הזמן 2:

עכשיו זה הזמן לעשות כל מה שלא הספקתם כי תמיד היתה עבודה דחופה: לשלוח את המחשב לתיקון, לצבוע את הקיר, לתקן סדקים, לתלות מדף, להזיז שולחן או לעדכן את האתר שלכם. עכשיו יש לכם זמן לזה. נכון שזה קשה בלי מחשב בימים האלו, אבל זה עוד יותר קשה בימים שיש עבודה והזמן שהמחשב אצל הטכנאי מבוזבז. התאימו את עצמכם לזמנים:

הציעו דילים טובים יותר ללקוחות חדשים וללקוחות ותיקים, בין אם מדובר בהורדת מחיר או בהטבה אחרת - עדיף לקבל קצת פחות מאשר לא לקבל כלום. אנחנו מתכנסים עכשיו כמו כדור ושומרים על העסק חי. לא חייבים ישר להוריד לחצי מחיר, אבל אפשר להציע הנחה של מספר אחוזים ואפשר גם להציע דילים כמו עיצוב כרטיס ביקור מתנה על כל הזמנת עיצוב לוגו או בכל הזמנת עיצוב אתר קבלו סט אייקונים וכו' וכו'. זה יעלה לכם זמן אבל זה יזיז קצת את העו"ש וזו המטרה.


פיתוח אישי:

אל תשכחו שזה גם זמן לעבוד על עצמכם, לעשות מדיטציות, לחזור להתאמן, לקרוא איזה ספר טוב, לנסות לבשל משהו מגניב. זה זמן שמחייב אותנו לשבת בבית, לרוב בלי לקוחות אבל זה לא אומר שעכשיו נשכב חודשיים מול הטלוויזיה ונקבל צורה של כורסה. נסו לבנות סדר יום גם אם הוא כללי, משהו שיתן לכם איזו תבנית ליום יום, להתעורר באותה השעה, לאכול באותה השעה.

ברגע שיש לכם סדר בראש וזה לא מרגיש כמו יאוש אין סופי יהיה לכם קל יותר להתכונן ליום שאחרי…


שנעבור את הקורונה בקלות!

56 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page