top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

האותיות של היום – ההצלחה שלכם מחר

לגופן משמעות גדולה מאוד. הוא אחראי על הנראות והמסר של העיצוב והוא חלק חשוב מאד בעבודה של מעצב גרפי. אחד הקריטריונים החשובים של מעצב גרפי הוא התאמה של גופן הטקסט לעיצוב.

גופנים הם עוד דרך להתאים את היצירה שלנו לקהל היעד. למשל, טקסט עבור נושאים רציניים, לא יכול להיראות כמו כיתוב על משחק ילדים, ולהיפך.

היכולת להשתמש בגופנים שונים כדי לפנות לקהלי יעד שונים היא יכולת הכרחית לכל מעצב גרפי והיא צריכה להתחיל עוד בשלב לימודי עיצוב גרפי.

ככל שיהיו לכם מגוון רחב יותר של גופנים (פונטים) להיעזר בהם, כך תוכלו לתת שירות מקצועי יותר לטווח רחב יותר של לקוחות. בנוסף, שימוש בגופנים מעניינים ומותאמים תוך כדי לימודי עיצוב גרפי ישדרגו מאוד את תיק העבודות שלכם.

במילים אחרות – ככל שתשקיעו היום בגופנים מעניינים ומקוריים לעבודות שלכם, ככה תרוויחו יותר כשתתחילו לעבוד באופן מקצועי בעתיד.

היום אפשר למצוא בכל חברות הגופנים המון סוגים לרכישה בטווח משתנה של מחירים, לצד פונטים חינמיים.

חשוב שתדעו שהפונטים שתשתמשו בהם בתור מעצבים צריכים להיות ייחודיים ומתאימים, ולא ברירת מחדל שגם הלקוח יכול להשיג בעצמו, לכן פחות כדאי לעבוד עם פונטים חינמיים בעבודות מקצועיות.

אז, מאיפה קונים פונטים למשל?

  1. אאא – היא אחת מספריות הפונטים הגדולות ברשת שמחזיקה גם בחברת הבת 'פונטימונים' – עיצובים מקוריים בעיקר לגופני ראווה וכותרות, שיצרו קליגרפים צעירים ומוכשרים. מעבר לאתר

  2. פונטסטי – אתר המציג קולקציות פונטים בסגנונות שונים ומגניבים או במילים שלהם – "אותיות לא שגרתיות". מעבר לאתר

  3. פונטייפ – "הם מעצבים פונטים" כפי שדף הבית שלהם מכריז, אבל מעבר לזה הם גם מציעים חבילות וידע מקצועי מצוין לכל העוסקים במלאכת העיצוב. מעבר לאתר

בטח תשמחו לשמוע שכחלק ממסלול לימודי עיצוב גרפי אונליין, התלמידים שלנו מקבלים הנחות סטודנטים מיוחדות במספר חברות לרכישת גופנים, ריכזנו אותם עבורכם כאן:

  1. פונטביט – אחד מהאתרים האהובים במיוחד על תלמידים כיוון שהוא מציע מגוון פונטים לסטודנטים ואנשי מקצוע בעיצובים משתנים. ספריית הפונטים של פונטביט משמשת את המותגים הגדולים במשק כבר למעלה מ-20 שנים. מעבר לאתר

  2. מסטרפונט – אתר מצוין לא פחות שמאפשר לחפש גופנים לפי מטרת העיצוב – לוגו, דפוס ועוד, או לפי מעצבים שונים. באתר ישנם גם פיצ'רים לעוד דברים כמו ניקוד, סרטים מקצועיים ועוד. מעבר לאתר

  3. הפונטון – אתר של יוצר פונטים מקסימים ומקצועיים בשם אלרון שגם ממנו ניתן לרכוש פונטים לתלמידים שמעוניינים לשדרג את ערכת הכלים שלהם לקראת היציאה לשוק העבודה. מעבר לאתר

  4. ליה פונטס – אתר הגופנים של ליה ברץ, מעצבת גופנים וקליגרפית ישראלית, יוצרת פונטים עדינים, יפים ומקצועיים! מעבר לאתר

חשוב לשים לב ששימוש בפונטים לצרכים מסחריים מותנה ברישיון, וגם כאן – ישנם סוגים שונים של רישיונות. תוכלו לקרוא על זה עוד במאמר סוגי רישיונות באתר שלנו.

רוצים לקבל את הנחת הסטודנטים? דברו איתנו!


124 צפיות0 תגובות
bottom of page