top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

קורות חיים שעושים את ההבדל

בתור מעסיקה אני רואה הרבה קורות חיים. חלק נשארים בזיכרון עם תחושה חיובית מאוד וחלק... פחות… אני יכולה להגיד לכם בכנות שפסלתי מעצבים כי קורות החיים שלהם נראו לא טוב.

למה עשיתי את זה? כי מי שבא לעבוד אצלי צריך לדעת לעבוד. צריך להבין את קהל היעד. צריך לדעת לעצב ואת כל זה אני יכולה לראות בדקה וחצי בקורות החיים.


אז כדי לעשות לכם חיים קלים - קבלו רשימת טיפים ממעסיקה, אולי זה יעזור לכם בשליחת קורות החיים בפעם הבאה:

  1. קורות החיים שלכם צריכים להשאיר חותם, כדי להישאר בראש של המעסיק אתם צריכים להיות שונים. שימו לב - לא שונים מידי!

  2. אם תעצבו קורות חיים שנראים טוב ובנויים נכון אתם תזכרו, אם תעשו עיצוב עמוס, שונה מידי או בלאגן זה עלול להיות לא לטעמו של המעסיק והופ - העבירו את קורות החיים שלכם ל"לא רלוונטי".

  3. בין אם תרצו או לא, אתם נשפטים על היכולות שלכם דיי מהר וכשאני אומרת דיי מהר אני מתכוונת לחצי דקה הראשונה כשקורות החיים עולים על המסך. נסו להשאיר רושם טוב ומזמין.

  4. איזה קבצים נכון לשלוח:

    1. קובץ WORD - הוא הקובץ הקלאסי, הוא מסודר אבל לא מעוצב ולרוב גם משעמם.

    2. קובץ JPGE - פחות מומלץ. הוא אומנם מאפשר לשלוח קובץ מעוצב אבל לרוב נפתח בצורה פחות נוחה, אין קישורים פעילים וכדי לראות את תיק העבודות שלכם אני צריכה להקליד בעצמי את הכתובת. כשיש לי 50 קו"ח שונים - אל תסמכו על זה שיהיה לי את הזמן או את הסבלנות להקליד ולחפש.

    3. קובץ PDF - הוא הקובץ האידיאלי, הוא מאפשר לשלוח קובץ מעוצב מאוד עם קישורים פעילים ונוח מאוד להדפסה. מה שכן שימו לב - קובץ PDF או JPGE הם קבצים המאפשרים לכם לעצב באופן חופשי - תעשו את זה נכון או שיפסלו אתכם עוד יותר מהר.

  5. גודל הקובץ חשוב לא פחות - אם אתם בוחרים לעצב את קורות החיים שלכם תמיד תשמרו על הגודל הסטנדרטי. אתם רוצים לבלוט אבל בצורה הנכונה. אם הדף שלכם יהיה קטן או גדול מידי הוא יעשה המון בעיות בהדפסה, ירגיז את המעסיק בהתעסקות מיותרת וכשיכנס לערימה הוא יתקמט.

  6. דף אחד, לא חוברת! אל תציגו לי עבודות, אל תציגו לי תחביבים או היסטוריה. אותי מעניין, לפני הכל לדעת אם אתם מתאימים לדרישות שלי. אם יש לכם מקום בדף אין בעיה לתת את האקסטרה אבל זה בטח לא צריך להיות בראש הדף או לגרור לדף נוסף.

  7. בחרו את המילים בצורה נכונה, אין צורך שתכתבו שעבדתם עם חברת נדלן ועיצבתם להם לוגו, כרטיסי ביקור, פליירים ואתר. "מעצב/ת גרפי/ת בחברת נדל"ן" יעשה את העבודה.

  8. גודל וסוג הפונט חשוב לא פחות. נכון, יש לא מעט אנשים בעלי קורות חיים מרשימים עם לימודי עיצוב גרפי, לימודי צילום ולימודי בניית אתרים, הכל חשוב וצריך להופיע, יחד עם זאת - אין סיבה לבחור גופן קטן מידי ולא קריא או גופן שעושה בלאגן בעין.

  9. השתמשו בחוקי האינפוגרפיקה והשתמשו באייקונים בצורה חכמה. קורות חיים מעוצבים משולבים עם אייקונים בצבעים נעימים ישארו חותם. עיצוב עמוס מידי בלי הרמוניית צבעים ועם אלמנטים עמוסים ולא רלוונטים לא יתנו את הרושם של "תראו איך אני עובד ומה אני מסוגל" אלא יגרמו לקו"ח שלכם להראות עמוסים, לא נעימים ולא מזמינים.

  10. התאמה לקהל היעד - זה משהו שמשגע אותי. יש טרנד כזה של מעצבים גרפיים ששולחים קו"ח באנגלית לכל משרה ואני תמיד תוהה לעצמי, למה? אם זה היה קו"ח למעסיק במדינה זרה, בתחום ההייטק או אפילו משרה שצויין בה אנגלית ברמה גבוהה כחלק מדרישות החובה, הייתי מבינה… אבל אם מדובר על משרת מעצב גרפי לסטודיו לעיצוב כאן בארץ - למה לשלוח באנגלית? מי אתם חושבים שקהל היעד שם? התאימו את הקו"ח למעסיק. כמו שהייתם מתאימים למשרות שונות - גם השפה צריכה להיות בהתאם. זה נכון שזה נראה מגניב יותר אבל זה מראה על חוסר הבנה של קהל היעד.

  11. שימוש בצבעים - אתם בטח יודעים כבר שלצבע יש משמעות (אם לא כנסו למאמר הזה) , גם בקורות חיים הצבע משפיע מאוד. הרמוניית צבעים נכונה יכולה להרים או להוריד את העיצוב בצורה משמעותית. עיצוב עם צבעים נעימים, רגועים שיוצרים עניין יעשו טוב וישדרו משהו טוב, רגוע ואסוף. קורות חיים עם כל צבעי הקשת, אייקונים בצבעים שונים, בלי אחידות ויזואלית רק יגרום לעיצוב הזה להיראות לא מקצועי וזה הרושם שיתקבל מכם וחבל.

  12. כשלומדים לימודי עיצוב גרפי לומדים לעבוד בתוכנות ולומדים לעצב אבל לא לומדים איך להתנהל אחרי וזה חשוב לא פחות. כן, לוותק יש משמעות אבל תיק העבודות משפיע יותר. נכון שבד"כ יש קורלציה בין השנים ועדיין קיבלתי לא מעט קורות חיים בקובץ JPGE, כתובים בצורה לא מאורגנת, בגופן קטן, לא קריא ומאוד מיושן, בשחור לבן ודווקא ממעצבים עם ותק מרשים. המעצבים האלו לא יקבלו ג'וב אצלי.

אז, לסיכום - עצבו את קורות החיים שלכם, זה חשוב, אבל חשוב יותר לעשות את זה נכון וחכם.

בהצלחה!


225 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page