top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

איך מתכוננים לחזרה לשגרה?

עודכן: 4 באפר׳ 2021

אף אחד לא יודע מתי היא תגיע, השגרה הזו שאנחנו כל כך מצפים לה, אף אחד לא יודע איך היא תראה והאם היא תחזור להיות אותו הדבר, אבל אנחנו כן יכולים לנסות.


שינויים מגיעים בכל מיני צורות ודרכים, זה יכול להיות מעבר דירה שמשבש לנו את הלו"ז לכמה ימים, זה יכול להיות פיטורין שדורשים מאיתנו להיות יותר אמיצים ויצירתיים במציאת עבודה חדשה, זה יכול להיות פרידה, שינוי משמעותי בחיים הפרטיים או קורונה או גם וגם. לכו תדעו מה מסתתר מאחורי הפינה.


שנת 2020, עד עכשיו הייתה מאתגרת, כולם כל כך מייחלים ששנת 2021 כבר תגיע, אבל מי אומר ששם הכל יהיה

פרפרים וקשת בענן?


אז כדי להפוך את התצפית הקודרת שלי לקצת פחות רלוונטית אנחנו חייבים ללמוד להתמודד עם השינויים האלו, אנחנו חייבים לקחת נשימה גדולה ולהסתכל קדימה, ללבן של שנת 2020 בעיניים ולראות איך אפשר, למרות הקורונה לחיות ולעבוד.


ניהול זמן נכון. אם לא תנהלו את הזמן שלכם נכון מעכשיו לא תוכלו להתקדם בכלל אז קודם כל לכו לקרוא את המאמר הזה.

בגדול - צרו רשימת מטלות, עשו תעדוף משימות, הגדירו לוחות זמנים ותמיד תתכננו את הדברים מראש.

כל הדברים האלו יעזרו לכם להתאפס על הזמן שלכם ולהשתמש בו נכון.


תמיד יש ביקוש למקצוע שלנו. תמיד. גם אם עכשיו קצת פחות (כי המשק כולו נפגע) - תמיד יהיה צורך בעיצוב לוגו, פלייר, עיצוב לרשתות החברתיות ועיצוב אתרים. תזכרו את זה וקחו נשימה. הקורונה תעבור והשגרה תחזור ומי שיצליח לחזור מהר הוא מי שמתכונן מראש.


אל תפחדו להיכשל. במהלך הקריירה שלי ניסיתי ללכת להרבה כיוונים, חלקם עבדו יותר וחלקם פחות.

באחת השנים החלטתי לנסות ללכת על כמות ולא על מחיר גבוה ויצאתי עם ליין של עיצוב ברכות לחג. ניסיתי את זה עם ספק רב ובגלל הפחד מכישלון זה באמת נכשל. למה? כי לא רציתי "לבזבז" את הזמן שלי על הכנת מאגר איכותי וגדול, כי לא רציתי "לבזבז" את הכסף שלי על פרסום שלא לגמרי האמנתי במוצר. פחדתי.

אני אגיד לכם שיש לא מעט מעצבים שמקבלים בוסט הכנסה נהדר בתקופת החגים. זה לא מה שיהפוך אותם למיליונרים אבל זה אחלה בוסט.


כמה שנים אח"כ החלטתי להקים מאגר לוגואים. היה לי את הזמן ובעיקר מצאתי בזה פיתרון נכון מבחינתי.


במקרה הזה לא פחדתי לבזבז זמן או כסף כי הכנסתי את זה ליומן וזה הפך להיות חלק מהשגרה שלי.


האמנתי בזה, לא פחדתי מהכישלון שעלול להגיע עם זה וזרמתי עם מה שיגיע.

היום זה פתרון נוסף שאני מציעה ללקוחות שלי. זה עובד מעולה וזה לא פעם בדיוק מה שהלקוחות שלי מחפשים. זה ממש לא מתאים לכולם אבל לא פעם זה בול הדבר הנכון.


מה אני בעצם אומרת? אל תפחדו להיכשל. הפחד הזה יעצור אתכם מלהשקיע במוצר שיכול להיות פיתרון הכנסה מעולה. הפחד משתק. אם אתם מאמינים במוצר מסויים תדאגו לתת לו צ'אנס אמיתי לעבוד. יכול להיות שזה לא המוצר שיכניס לכם הר של כסף אבל אם לא תנסו - לא תדעו.


תשארו אופטימיים. זה לא קל אבל זה יעזור לכם.

המצב קשה לכולם, כלכלית, פיזית ונפשית.

קשה להתעורר בבוקר עם רצון לטרוף את העולם כשאין משכורת לסגור את החודש, קשה לדמיין עתיד ורוד כשכל כך קשה עכשיו אבל אם לא תעשו את זה יהיה לכם קשה מאוד לצאת מזה.

שלא תבינו אותי לא נכון - מותר להיות קצת בדאון, מותר להרגיש שהרוח יצאה לכם מהמפרשים, מותר להרגיש שזה כבד עליכם אבל חייבים למצוא דרך להחזיר את האופטימיות ולהתרכז במחר טוב יותר, אחרת המחר יהיה בדיוק כמו היום ויותר גרוע.


איך עושים את זה? יש כל מיני שיטות, אפשר לעשות מדיטציות, אפשר לעשות אימון טוב שישחרר אנדורפינים בגוף, אפשר לעשות רשימות ותוכניות ולהתחיל לעבוד לכיוון. העיקר - לא להיכנס לספירלה של הבאסה, כי זה ישאב אתכם למטה מאוד מהר.


אני לדוגמא כבר שנים מתחילה כל בוקר ב-9 דקות של תודה (בשיטה של טוני רובינס האלוף):

3 דקות בהם אני אומרת תודה על מה שיש לי.

3 דקות בהם אני מאחלת הצלחה לכל האנשים שיקרים לי.

3 דקות בהן אני רואה את עצמי בנקודה בה אני רוצה להיות - מה אני עושה, איך אני מרגישה, מה ההשגים שלי.


למה אני עושה את זה? כי כשאתם אומרים תודה אתם לא כועסים, כשאתם מאחלים טוב למישהו אחר שאתם לא ממורמרים וכשאתם חושבים על העתיד שלכם אתם לא רואים את הקושי - רק את מה שאתם רוצים להיות.


תנו קצת השראה לנשמה. מה עושה לכם מדגדג באצבעות? מה גורם לכם להגיד "וואו בא לי לפתוח את התוכנה ולעבוד עכשיו"? זה יכול להיות אתר כמו דריבל או אדובי בלוג, אולי WIX בלוג או פינטרסט ואולי זה פשוט עבודה מהממת שראיתם באחת הקבוצות בפייסבוק - העיקר הוא שתציפו את עצמכם במידע כזה, שעושה לכם נעים בלב. גם אם יש פחות עבודה עכשיו - נצלו את הזמן לעשות דברים בשביל הנפש, כמה שאפשר.


דבר אחרון - תהיו אונליין.

תנצלו את הזמן להתקדם עם העסק ולהפוך למעצבי על חלל.

תעבדו על תיק העבודות שלכם, תיצרו בשביל הכיף, תפרסמו בכמה שיותר מקומות - אתר, רשתות חברתיות, גוגל, בלוגים - בכל מקום שאפשר.


איך הופכים למעצבי על חלל? בגדול - תצרו תיק עבודות מרשים, תלמדו ותתקדמו, תנו שירות טוב ותפרסמו את עצמכם - כתבתי על זה במאמר הזה, זה בטח יוכל לעזור.


אז לסיכום - קחו נשימה! זו תקופה לא קלה אבל תמיד יהיו לנו תקופות קשות לפעמים קצרות ולפעמים ארוכות. אנחנו נעבור את זה ונסתכל אחורה על איך החיים היו אז, כשהעתיד היה לא ברור.


47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page