top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

איך להיות מעצב גרפי על חלל ?

עודכן: 10 ביוני 2021


השנה רק התחילה וזה הזמן שלכם לתת בראש ולהפוך למעצבים גרפיים שעובדים. והרבה. להיות מעצב טוב זה לא מספיק.

אז מה אתם צריכים כדי לעשות את השינוי?

הזה 10 טיפים שיעזרו לכם להגיע למטרה הזו:

  1. תיק עבודות מרשים בין אם אתמול סיימתם לימודי עיצוב גרפי, או לפני 3 שנים - עכשיו אתם מחכים "לתפוס" את הלקוח - הדבר הראשון שהלקוח ירצה זה לראות איזה עבודות עשיתם. אם אתם מעצבים ותיקים - אתם צריכים לוודא שיש לכם תיק עבודות חזק. אם סיימתם ללמוד אתמול אתם צריכים לייצר אחד. איך עושים את זה? עוברים על העבודות שיש לכם כרגע - האם יש שם מספיק עבודות? האם העבודות האלו נראות מקצועיות? איפה תיק העבודות שלכם מוצג? בקובץ PDF או באתר מסודר? האם יש מגוון עבודות או שיש לכם שם רק שני כרטיסי ביקור ולוגו אחד? ובאותה המידה - האם יש שם עומס של עבודות? עדיף שיהיו מעט עבודות טובות מאוד מאשר הרבה בינוניות ומטה, יחד עם זאת - אם כל העבודות שאתם באמת מרוצים מהם מסתכמים ב-3 קבצים - הגיע הזמן לייצר עבודות חדשות. אפשר להתחיל בלקוחות פקטיביים לצורך התרגול, רק אל תשכחו למחוק אותם כשיש לכם מספיק עבודות אמיתיות. ממליצה לקרוא כאן על מה זה אומר תיק עבודות חזק: https://www.csk.co.il/articleportfolio.

  2. לימודי עיצוב גרפי - לא להתפשר על האיכות. חשוב לדעת לעבוד בצורה נכונה. לימודים "על הדרך" עם סרטונים מיוטיוב אולי יעשו את העבודה כתחביב אבל עבור מעצב מקצועי זה בהחלט לא מספיק. חשוב לדעת לעבוד עם בסיס נכון, מה ההבדל בין RGB ל-CMYK ומתי כדאי לגזור אלמנט או להכניס אותו למסכה. חשוב להכיר את התוכנות ברמה גבוהה כדי לתת מענה נכון ומקצועי יותר ללקוח. כשעבדתי כמעצבת גרפית בבית דפוס בדקתי כל קובץ לפני שירד לדפוס, כדי לוודא שאין בעיות. יותר מידי פעמים מצאתי את עצמי מתקשרת ללקוח או למעצב/ת שלו להגיד שיש בעיה עם הקובץ. אם לא היה לי מספיק אכפת ולא הייתי טורחת לבדוק, הלקוחות האלו היו מפסידים כסף, מה שהיה גורם למעצב/ת במקרה הטוב אי נעימות ובמקרה הרע הפסד של הלקוח והפסד כלכלי. חשוב ללמוד איך לעבוד בתוכנות, איך לעצב, איך לשלוח קובץ לדפוס ואיך לעשות את הכל בקובץ שלא שוקל 5 ג'יגה (תתפלאו אבל זה קורה הרבה יותר ממה שאתם מצפים). אם אתם חושבים ללמוד עיצוב גרפי - לכו על לימודי עיצוב גרפי מקצועיים, אל תתפשרו על קורס של תוכנות בלבד. אם כבר סיימתם את הלימודים ויש לכם את הבסיס - אל תפסיקו ללמוד. אף פעם.

  3. הלקוח תמיד צודק? כן. וגם לא. אני מאוד מאמינה בלתת שירות טוב ללקוח, הרי הלקוח משלם לכם את מיטב כספו, לא פעם זה עסק מתחיל ולכמה מאות שקלים שהוא משלם לכם יש משמעות רבה. הלקוח רוצה להרגיש שהוא השתמש בכסף שלו בחוכמה. הוא צריך לצאת מרוצה. זה הלוגו שלו. זה סימן ההיכר שלו מעכשיו. אם הוא לא ייצא מרוצה הוא פשוט לא ישתמש בלוגו. ואז לא רק שלא תקבלו את ההמלצה שלו הוא עלול "להזהיר" את המכרים שלו. יחד עם זאת - אתם לא רובוטים. אתם מעצבים גרפיים ויש חוקים שצריך לשמור. יחד עם זאת 2 -  יש דברים שנראים לכם לא טוב בעין כי אתם לא אוהבים את העיצוב באופן אישי ויש דברים שהם לא נכונים מבחינת חוקי העיצוב, המליצו ללקוח לפי חוקי העיצוב והדפוס ולא לפי טעמכם האישי. יחד עם זאת 3 - מותר לכם להגיד גם את דעתכם האישית אבל לזכור שההחלטה הסופית היא של הלקוח. במקרה הכי גרוע - עשיתם משהו שאתם לא אוהבים - פשוט אל תציגו אותו בתיק העבודות שלכם אבל תרוויחו לקוח מרוצה, כזה שימליץ עליכם בכל הזדמנות. שווה.

  4. ללמוד להקשיב. ללקוח. לקולגות. לדיעות שונות משלך.

לכל מעצב יש את הסגנון האישי שלו בסופו של דבר אבל זה לא אומר שרק הדיעה שלכם נספרת כאן. בקשו מידי פעם חוות דעת של אנשים אחרים - מעצבים אחרים או אפילו מכרים שאתם סומכים על שיקול הדעת שלהם. יכול להיות ש-90% מהפעמים לא תסכימו עם מה שהם יגידו אבל אתם יכולים ללמוד מכל חוות דעת כזו. משהו שנראה לכם ברור מאליו עלול להיות בכלל לא ברור למישהו שלא נושם עיצוב גרפי כמוך. 


יכול להיות שהעיצוב הזה ברור לך לגמרי כי עבדת עליו עכשיו 5 שעות. ב-ZOOM.


  1. לפרסם את עצמך איך יכול להיות שאתם גרים באותו בית שנתיים והשכן בדירה ממול לא יודע שאתם מעצבים גרפים? או חברה של האמא? או המוכר במכולת? תעשו לעצמם שיווק חינמי וזמין אם רק תדברו על זה. אתם מעצבים על חלל, אתם יכולים לעצב להם את הלוגו הכי מדהים שהם רק יכלו לחלום עליו. הם פשוט לא יודעים את זה עדיין. אני לא אומרת שכל שיחה שלכם חייבת להכיל שיחת מכירה מאולצת. בכלל לא, אבל שידעו. שלבו את זה בשיחה בדרך כזו או אחרת. הרי אתם רואים אותם כל הזמן. לא פעם פגשתי את השכנה ממול ורק אחרי חצי שנה חשבתי לשאול מה היא עושה בחיים והיא שאלה מה אני עושה. מאז היא שולחת אלי את כל החברות שלה בכל הזדמנות.

  2. להשתדרג, יחד עם התוכנות (להישאר מעודכן) אני מעל 15 שנים בתחום ועדיין לומדת כל הזמן, עוד טוטוריאל, עוד פיצ'ר עוד אפקט. התוכנות האלו כל כך מלאות בפיצ'רים ומתעדכנות כל הזמן. גם אתם צריכים להיות כאלו. בגרסאת אדובי 2020 הוסיפו פיצ'רים חדשים - אם לא תלמדו אותם פשוט תספספו. מוזמנים לקרוא על השיפורים בניוזלטר הזה, אם תרצו הסבר יותר מפורט דברו איתנו ונכין מאמר בנושא.

  3. ה-80-20 של עסק מתחיל. אל תטעו, ה80% הם לא לטובתכם. כדי להיות בעל עסק שעובד אתם חייבים להשקיע הרבה בפרסום ושיווק. וכשאני אומרת הרבה אני מתכוונת שבשנה הראשונה אתם תעבדו בערך 80% על פרסום ושיווק ורק 20% על עיצוב גרפי ממש. ככה זה, אם אתם רוצים לקוחות אתם צריכים לעבוד קשה כדי להשיג אותם ויש המון תחרות בחוץ. ה-מ-ו-ן. כולל ילדים שסיימו אתמול פוטושופ בתיכון, קוראים לעצמם מעצבים ומציעים לוגו ב50 ש"ח תוך 3 שעות. לוגו מקצועי זה בטוח לא, אבל זה שובר את השוק. יש המון מעצבים, יחד עם זאת יש המון לקוחות וכל לקוח פוטנציאלי יכול להזמין אצלך את הלוגו או אצל כל אחד אחר ולכן אתם צריכים לעבוד קשה כמעצבים ולתת בראש.

  4. להיות המעצב ואיש השיווק והמחלקה המשפטית של עצמכם. אני חושבת שהחלום הזה של "נפתח עסק ואנשים יחכו בתור" הולך ונעלם וטוב שכך. בואו נודה באמת - להיות בעל עסק זה קשוח. זה דורש המון כוח רצון ושליטה עצמית. כבעלי עסק אתם חייבים לעשות הרבה יותר מאשר עיצוב גרפי (ראו סעיף 7). אתם חייבים להבין מי קהל היעד שלכם ואיך להגיע אליו - האם דף פעיל בפייסבוק יעשה את העבודה? אולי אינסטגרם? אולי רק אתר? מי הקהל שלכם והכי חשוב - איפה הוא נמצא? אולי כדאי לכם לקחת יועץ עסקי? אולי איש פרסום ושיווק? אתם לא חייבים לעשות הכל בעצמכם אם אתם לא רוצים, אבל אתם צריכים להיות מודעים לעובדה שאתם חייבים לעשות את זה כדי להתקדם עם העסק.

  5. להקיף את עצמך באנשים שיאתגרו אותך. כבר ביססנו שיש המון מעצבים בעולם ברמות שונות, למה לא לנצל את זה לטובתינו? הכנסו לפייסבוק, אינסטגרם, דריבל, פינטרסט וכל פלטפורמה אחרת והכירו אמנים חדשים - בתחום שלכם או בכל תחום אחר. אנשים שאתם רואים את העבודות שלכם ובלב אומרים "וואו!" או "כזה אני רוצה לעשות". ככל שתקיפו עצמכם ביותר אנשים כאלה - ככה הסיכוי שתהפכו לכאלה גדל. למה? כי כשאתם רואים עבודות שנראות מעולה, זה יגרום לכם באופן מודע או לא לעבוד יותר קשה כדי להגיע לשם, לרמה הזו. אף אחד לא מושלם ואין באמת דבר כזה עבודה מושלמת - יש רמה גבוהה ורמה גבוהה יותר. אני מבטיחה לכם שאותו יוצר שעשה את העיצוב שהתלהבתם ממנו לא נח על זרי הדפנה ובטוח שהוא הטוב ביותר, ממש לא, הוא רואה את הפגמים הקטנים ומה יכול היה לעשות יותר טוב וככה משתפרים. גם אתם תהיו כאלה - תראו מה אתם יכולים לעשות יותר טוב בעיצוב הבא ובעיצוב אחריו ובעיצוב אחריו.

  6. לעשות גם מה שאתם לא אוהבים. דבר אחרון וחשוב לא פחות: עסק הוא עבודה קשה ולא תמיד עושים מה שאוהבים לעשות. יש הרבה התעסקות עם בק אופיס, ניירת, פרסום ומכירות. יש הרבה מאוד התעסקות עם החלק הכי פחות יצירתי שיש אבל זה חלק בלתי נפרד מהעסק. קבלו את זה כעובדה. אל תתבאסו מזה. ככל שיש לכם יותר מה לעשות ככה העסק יותר יעיל ומשתפר כל פעם. תאמינו לי, העבודה הזו מגיעה בכמויות, הרבה יותר ממה שאתם מדמיינים. אל תמשכו את העבודה כי אין לכם כוח אליה ואל תוותרו על כתיבת חוזה כי אתם לא מבינים בזה, להיות בעל עסק כולל בתוכו הרבה יותר מלעצב לוגואים בכייף שלכם (ראו סעיפים 5,7,8) וזה בסדר. תתכוננו נפשית "לעבודה השחורה" והיא תבוא בקלות.

מקווה שהטיפים האלו עזרו לכם וגרמו לכם להגיד "אני על זה!"

מוזמנים לקבוצת הפייסבוק שלנו "העיצוביסטים" כדי להתייעץ, להראות עבודות, לקבל ביקורות או סתם להתלונן!

268 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page