top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

דוד או אריאל? משמעות הגופן בעיצוב לוגו

עודכן: 6 באפר׳ 2021

דוד או אריאל?

האמת? אף אחד מהם.

בעיצוב לוגו מקצועי שבנוי נכון לכל אלמנט יש

משמעות, לגופנים במיוחד. לפני שאנחנו מתחילים, בואו נסביר מה זה בכלל גופן? גופן (או פונט) הוא הסגנון העיצובי בו מוצגות האותיות בעיצוב.

הגופנים נמצאים במחשב ובעזרתם יוצר המעצב קטעי טקסט, לוגואים וכו'. ישנם גופנים שונים שמשדרים קלילות, רצינות, ילדותיות, יצרתיות, יוקרה ועוד. תורת הגופנים נקראת גם טיפוגרפיה. לעיצוב לוגו מנצח צריך להבין כמה משמעות יש לגופנים. הסתכלו על עיצוב הלוגואים הבאים:

עיצוב הלוגו השלישי בנוי עם גופן מרובע וקצוות חדים - מקצועי מאוד, נקי וקר. גם הגופן הזה לא מתאים לכל אחד כמובן. אני חושבת שאתם מתחילים להבין את הרעיון - כל גופן מתאים לתחומים מסוימים ומשדר דברים מסוימים ולכן חשוב מאוד להתאים את הגופן בעיצוב לוגו לפי קהל היעד, עיסוק ובעלי העסק עצמו. ישנם מגוון ענק של גופנים באתרים בארץ ובחו"ל. חשוב לשים לב לנושא זכויות היוצרים של גופנים (מוזמנים לקרוא על זכויות יוצרים כאן), בדיוק כמו לתמונה גם לגופן צריך רישיון כדי לעבוד איתו ואסור בשום פנים לעבוד עם גופן בלי רישיון (גם אם הורדתם אותו מאתר חינמי!). ישנם גופנים מרובעים, תנ"כיים, עגולים, כתב יד, עם טקסטורות שונות, דמוי חותמת ועוד. רוצים ללמוד איך לעצב לוגו מקצועי בעצמכם? בואו לראות את מגוון הקורסים שלנו!

168 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page