:טיפים למעצב המתחיל

עם הניסיון מגיע גם הידע. זה אמנם נשמע מוזר אבל ככה זה.

הנה כמה טיפים שיתנו לכם את הידע ויעזרו לכם לצבור את הניסיון:

 

1. ת'אכלס - less is more

אני משתמשת במושג הזה הרבה.

אין צורך בעיצוב עמוס מלא בצבעים תמונות כדי להעביר מסר.

נסו ליצור עיצוב שמשאיר אוויר לנשימה עבור הצופה.

עיצוב נקי יעביר את המסר בצורה ברורה יותר ובמהירות.

 

2. מה שבאמת חשוב.

זה נשמע פשוט ומשום הרבה מעצבים מתחילים מפספסים את זה:

הדגישו את מה שבאמת חשוב.

מה מטרת הפלייר? אירוע השקה? הגדילו את התאריך.

מפרסמים חנות חדשה? וודאו שהמוצרים במבצע בולטים במיוחד.

בכל מקרה יש לוודא שהפרטים ליצירת קשר, שם החנות\אתר והכתובת ברורים מאוד.

 

3. הגופן שלי הוא אני.

לגופנים יש משמעות, השתמשו בהם בחוכמה אל תשימו גופן חד ומרובע לעיצוב לגן ילדים. אל תשימו גופן כתב יד לפלייר עבור עורך דין ואל תשימו כתב מעוצב וילדותי לעסק למצבות.

כל עסק והכתב המתאים לו.

 

4. הקומפוזיציה (או מיקום האובייקטים על הדף)

תשמרו על הסדר.

ברגע שיש סדר העין של הצופה יודעת לאיפה ללכת והמסר עובר בצורה ברורה ומהירה יותר.

5. אדום הוא לא תמיד בולט.

"תעשה את זה באדום, שיבלוט".

אם ההרמוניה לא כוללת גוונים שעובדים עם אדום אין סיבה להוסיף אדום לעיצוב.

אפשר להדגיש טקסט בקלות עם שמירה על הרמוניה,

השתמשו בגופן שונה, גדול או בצבע שחור או לבן- משהו שיבלוט ויעשה את העבודה גם בלי האדום.

 

6. "שיהיה צבעוני"

אין בעיה לעשות עיצוב צבעוני אבל חייבים לשמור על הרמוניה.

שילוב צבעים נכון יהיה נעים בעין ויעזור לנו לכוון את העין של הצופה למקום הנכון.

 

7. העיצוב הזה הוא אני.

צרו לכם שפה עיצובית משלכם. סגנון שלכם שאתם אוהבים ומתחברים אליו.

יש אלפי מעצבים ואלפי סגנונות. תמצאו את מה שעושה לכם נעים בלב, ככה יהיה לכם כייף יותר לעוד ויהיה לכם קל למשוך לקוחות שמתאימים לכם.

 

8. תרגול הוא הקלף המנצח.

תתרגלו. המון. כל הזמן. בכל הזדמנות.

ככל שתתרגלו יותר כך יהיה לכם קל יותר, הרעיונות יבואו בקלות יותר וזמן העבודה יהיה מהיר יותר.

9. שומר הראש שלי.

משהו שאף אחד לא אומר למעצבים מתחילים זה איך לשמור על עצמם לפני שמתחילים עבודה עם לקוח-

חובה לשלוח ללקוח חוזה עבודה שכולל את הצעת המחיר ותנאי העבודה:

כמה עולה מה? מה מקבלים בדיוק? כמה סקיצות? מה קורה אם הלקוח רוצה לבטל? מה קורה אם הלקוח מושך את העבודה חודשיים "כי אין לו זמן"?

האם הלקוח מקבל קובץ פתוח בסיום החוזה?

האם הלקוח מקבל שירותי הפקה ודפוס?

ומה לגבי שמירה על זכויות יוצרים?

הכל צריך להיות כתוב שם כדי למנוע אי נעימויות בהמשך.

עוד טיפ - הגדירו לעצמכם סכום שמעליו תמיד תקחו מקדמה, בערך 30%-40% דמי מקדמה אשר ישמשו גם את דמי הביטול במידה ותרצה.

 

10. תשמרו על החוקים ואז תשברו אותם.

יש חוקים שחייבים לשמור כשמדובר בעיצוב

למשל- הטקסט חייב להיות קריא וחייבים להשאיר פרטים ליצירת קשר.

אבל לא חייבים לשמור על כל החוקים. תלמדו מה נכון וצריך לעשות בעיצוב ואז תנסו לשחק ולשנות את זה כדי לעשות משהו מיוחד.

 

בהצלחה!!!

מכללת סטודיו קורלי

טלפון - 04-8861788 | מייל - info@csk.co.il

תו הנגשה - מכללת סטודיו קורלי
  • Pinterest
  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook

© כל הזכויות שמורות למכללת סטודיו קורלי. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב. איורים, עיצובים ובניית אתר - סטודיו קורלי.