top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

חדשות העיצוביסטים - אוגוסט 2020


היי עיצוביסטים, מה שלומכם היום? גם החודש אנחנו מביאים לכם סיכומים ועדכונים חשובים! ההתמודדות מול לקוחות קשה לכולנו, לא פעם אפילו מאוד מתסכלת, אז כתבנו לכם מאמר (שחילקנו לשניים כי הוא היה ארוך מידי) שיכול לעזור ואולי להקל קצת, מוזמנים לקרוא כאן! ☁ יצא לכם להסתכל על לוגו פעם ולהגיד שמשהו לא מתחבר לכם? גם אם לא ידעתם להצביע בדיוק על מה זה, אז סביר להניח, לפחות באחוז גדול מהמקרים שמדובר בגופן, שפשוט לא מתאים.

לגופנים יש כל כך הרבה משמעות בעיצוב, הוא ממש משפיע על העיצוב כולו, גם באופן לא מודע... אז הנה לכם מאמר על משמעות הגופנים בלוגו שיעשה לכם סדר בראש! ☁ ההיסטוריה שלנו חשובה לא פחות מהעתיד שלנו, ולכן נגיד מזל טוב לאומן הפופ ארט הכי מוכר בעולם - אנדי וורהול שחוגג החודש 92 שנים. וורהול יצר אומנות מזרם הפופ (מהמילה פופלרי) והתעסק הרבה בקשר בין האומנות לתרבות הפופולריות.

הוא השתמש במוצרים תעשיתיים ושילב לא פעם תמונות של סלברטאים ומוצרים מוכרים באומנות שלו.


בהתחלה צייר בצבעי שמן אך עם הזמן עבר לשימוש בהדפסי משי והדפסי רשת ויצר שינוי של ממש בעולם האומנות.

היצירות היותר מוכרות שלו הן ההדפס "פחיות המרק של קמפבל", ההדפס "שמונה אלביסים" וכמובן "דיפטיכון מרילין" שהם הדפסי הפנים של השחקנית מרלין מורנו.


ווהול יצר עבודות רבות בתחומים שונים בסדנת האומנות אותה כינו בשם "בית החרושת", שם יצר הדפסים ועבודות רבות, כולל כרזות רחוב.

בשנת 1986 נכנסה הפמיניסטית ואלרי סולאנס ל"בית החרושת" וניסתה להתנקש בחיו, הוא הוגדר כ"מת קליני" אך בסופו של דבר שרד.


הוא נפטר פחות משנה אח"כ, בגיל 58 בעת סיבוך בניתוח שגרתי להוצאת כיס מרה.



  • איך קוראים לך? לירן עמר

  • יש לך איזה שם חיבה נחמד? ספרקלס (sparkles)

  • מאיפה את? רמת גן

  • בת כמה את? 37

  • עצמאית או שכירה? איפה את עובדת? עצמאית, בעלת הסטודיו sparkles & design ומרצה גאה במכללת סטודיו קורלי.

  • איפה אפשר לראות עבודות שלך? www.spnds.com או בפייסבוק ובאינסטגרם sparklesndesign.

  • כמה זמן את בתחום? ממממ… נראה לי 12 שנים.

  • מה המומחיות שלך? מיתוג גרפי וויזואלי לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

  • למה בחרת להיות מעצבת גרפית? לא חושבת שהמקצוע השאיר לי ברירה… נועדנו אחד לשניה, זה היה בלתי נמנע. שמחה על כל בוקר שאני מתעוררת למקצוע הזה.

  • מה את הכי אוהבת לעצב? לוגו. יש משהו באתגר של “להכנס למוח” של מי שנמצא מול. לקוחה פעם אמרה לי “יש לך את המקצוע הכי קשה שיש, את צריכה להכנס למוח של מישהו שבעצמו לא יודע מה הוא רוצה” וזה נכון.

  • מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת מתחיל את היום? קפה ואימון - לשחרר את המוח לקראת היום.

  • ספרי לנו על לקוח קשה שהיה לך ואיך התמודדת איתו: התחלתי תהליך מיתוג עם לקוחה שהתייעצה עם יותר מידי אנשים סביבה על כל סקיצה וכל סבב תיקונים לקח נצח. לא הצלחתי להכנס לראש שלה. כשביקשתי להבין מה היא לא אהבה, או מה היא כן אוהבת כדי לדעת לאיזה כיון ללכת, שתמקד אותי, גופנים, צבעים, סגנון כללי, היא לא הייתה מוכנה לשתף פעולה, אמרה לי “את המעצבת, אני משלמת לך, תמשיכי לשלוח לי סקיצות עד שאני אראה משהו שמוצא חן בעיני” בעיקר בגלל הגישה שלה וטון הדיבור, הרגשתי שבכל פעם שאני פותחת את קבצים שלה אין לי השראה וחשק לעבוד כי ידעתי שאני הולכת לקבל לא בחזרה. בסופו של דבר הפסקתי את העבודה, אמרתי לה שאין טעם להמשיך וחבל על הזמן שלי ושלה כי כנראה שאנחנו לא מדברות באותה השפה ועם חוסר שיתוף הפעולה מצידה כנראה שגם לא נצליח. אני לגמרי לא מאמינה ב”הלקוח תמיד צודק” אבל כן מאמינה שהלקוח תמיד צריך לצאת מרוצה בסוף תהליך ועדיין אין שום סיבה להלחם בכל מחיר. כשזה לא עובד, זה לא עובד.

  • ספרי לנו על הלקוח הכי מיוחד/נעים/כייפי שהיה לך: זה אולי נשמע טיפה קלישאתי אבל באמת שקשה לי לבחור, אני חושבת שאחד היתרונות בלהיות עצמאי הוא היכולת לבחור עם מי רוצים לעבוד ולזהות את הכימיה כבר בשיחה הראשונה. שיחות שלא זורמות לי, אני לא ממשיכה איתן.

  • איפה את רואה את עצמך בעוד 10 שנים? לגמרי ממשיכה לעשות את אותו הדבר, מקווה שאהיה באיזה אי אקזוטי עד אז.

  • הטיפ הכי טוב שלך למעצבים מתחילים: צאו לעבודה מתוך הבנה שאתם לא הלקוחות של עצמכם, אתם מעצבים עבור מישהו שסיכוי גדול שהטעם שלו שונה משלכם. אם לא אהבו סקיצות, אין צורך להעלב או להפגע, זה חלק מהתהליך, אם לכולנו היה אותו הטעם היה פה קצת משעמם. אל תשכחו שבשורה התחתונה, בחרו אתכם לעבודה.

  • 5 דברים שיש לך על שולחן העבודה כרגע: 1. יומן! כן, עדיין יומן פיזי, עם דפים. 2. קפה, 3. to do list, 4.ברווזים מגומי למצב רוח, 5. בלאגן

  • תראי לנו את העיצוב האחרון שעשית: איור דמויות מתוך ספר שאני עורכת ומאיירת עכשיו:

  • מה המוטו שלך בחיים? dream until your dreams come true

  • אם בא לך להוסיף עוד משהו, לספר עוד משהו או סתם לחלק את דעתך - זה המקום! “איך אני אמצא עבודה? השוק כל כך מוצף! תראי איזה תגובות מעצבים מקבלים בקבוצת פייסבוק #$%! “ אני חושבת שלא היה תלמיד אחד שלא אמר את זה במהלך הקורס. נכון, יש מלא מעצבים גרפים (איך אפשר שלא, זה המקצוע הכי צבעוני שיש!!) ויש לנו “תחרות” עם תוכנות עיצוב און-ליין וכל מיני אפליקציות. אף מעצב הוא לא קונצנזוס, ולא כולם עומדים בתור למעצב אחד, יש מלא מעצבים עם סגנונות שונים ולכולם בסוף יש מקום. אולי לקוחות פוטנציאלים יגיעו אליך בגלל תיק העבודות שלך אבל ההחלטה שלהם אם להשאר או לחזור תהיה בגלל שירות הלקוחות, תהיו אדיבים והוגנים ותתנהגו ללקוחות כמו שהייתם מצפים שיתנהגו אליכם, זה יעשה את כל הקסם. ונצנצים כמובן.

תודה רבה לירן! חושבים שאתם מכירים את מעצב החודש שלנו לחודש הבא? שלחו לנו את הפרטים שלו/ה!


שני דברים אחרונים לפני שנסיים, כאן אתם צריכים לעזור לנו: ☁  חשבנו על עוד כמה רעיונות מעניינים לניוזלטר שלנו: מאמר אורח, שאחד מכם יכתוב ויפורסם בניוזלטר שלנו (עם קרדיט וקישור לאתר שלכם כמובן), תחלקו איתנו את הטיפים שלכם!

אתגרי עיצוב שיזכה את הזוכה בתואר "עיצוביסט על חלל". זה אומנם לא פרס פיזי (בינתיים) אבל זה יגיע עם פרסום הזוכה בדף העיצוביסטים! הגיע הזמן לשלוח אלינו את ההמלצות שלכן! את ההמלצות שלכם על מעצב החודש, מאמר אורח או כל דבר אחר אתם מוזמנים לשלוח למייל info@csk.co.il.

☁  קורס עיצוב גרפי פלוס חדש מתחיל בשבוע הבא (7/9/2020) ונותרו מקומות אחרונים בהחלט, מוזמנים לקרוא על הקורס כאן: https://www.csk.co.il/graphic-design-plus ☁  אם נהניתם מהניוזלטר שלנו נשמח לשמוע מה אהבתם ומה לא, כדי לשפר את הניוזלטר הבא. אם יש דברים ספציפיים שתרצו לשמוע עליהם, דברים שתרצו שנעשה עליהם ביקורות או כל דבר אחר - כתבו לנו, כדי שזה יהיה הניוזלטר הכי שווה שתקבלו EVER!! מוזמנים להצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק - העיצוביסטים, נשמח לראות אתכם שם! מחכה לשמוע מכם, קורלי "חדשות העיצוביסט" מבית מכללת סטודיו קורלי

81 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page