top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

"תשלחי לי תיק עבודות"

עודכן: 6 באפר׳ 2021

פעם "תבואי עם תיק עבודות" זה היה אומר להדפיס את כל מה שעיצבתי, לשים באלבום מהודר עם דפים איכותיים מאוד ולהגיע לפגישה עם לקוח, כזו שיכולה להסתיים ב"תודה רבה אבל זה לא הסגנון שאנחנו מחפשים". הרבה פעמים זה היה בזבוז של כסף וזמן. היום, בעידן הדיגיטלי הכל זמין, מהיר וזול. "תבואי עם תיק העבודות" הפך ל"תשלחי לי קישור לאתר שלך". מה שלא אונליין - מפספס את הלקוח. הכל ידוע מראש - זו מי שאני, זה הוותק שלי, זה הסגנון שלי, אלו הדברים שעשיתי - אהבת את מה שראית? מעולה, בוא נתקדם. לא אהבת? לא נורא.

מעצב גרפי שאין לו תיק עבודות אונליין פשוט מפספס עבודה. אז מה זה בעצם תיק עבודות? תיק עבודות הוא מאגר של העבודות המוצלחות והמקצועיות ביותר שלך אותן אתם רוצים להציג ללקוח פוטנציאלי. המטרה היא להראות מה אתם יכולים לעשות, מה רמת הגימור שלכם וכמה יצירתיים אתם. אז הנה כמה טיפים חשובים לבניית תיק עבודות טוב: תהיו אונליין. ולא סתם אונליין - תבנו אתר מסודר. דף עסקי בפייסבוק אומנם חשוב אבל בהחלט לא מספיק. תבנו אתר שמכיל את כל מה שחשוב, את העבודות הנבחרות, את ההמלצות החמות ביותר, את הפרויקטים המקצועיים ביותר. וודאו שהאתר נראה סופר מקצועי עם אפשרות ליצירת קשר פשוטה. אגב אתם לא צריכים להשקיע המון כסף בבניית אתר אצל מתכנת, אתם יכולים לפתוח תיק עבודות באתר ש- ADOBE מספקים או לבנות לעצמכם אתר ב-WIX, רק וודאו כאשר אתם מעצבים את האתר לשמור על החוקיות של בניית אתר נכון, אחרת זה יראה חובבני ולא יעשה לכם שום דבר טוב. בחרו בקפידה תיק העבודות שלכם הוא הרושם הראשוני הכי חזק שתעשו אי פעם.

יכול להיות שאתם הכי מגניבים וכייפים ושיש לכם רעיונות מעולים אבל אם תיק העבודות שלכם נראה לא טוב לא יקחו אתכם לעבודה. מה נכון לשים בתיק העבודות: - עבודות מקצועיות, נקיות ומוגמרות - עבודות שעברו מספר ביקורות - לטובה ולרעה - עבודות שיראו מה אתם יכולים לעשות מה לא נכון לשים בתיק העבודות: - עבודות שאתם לא שלמים איתן - עבודות שהרעיון מאחוריהן מגניב אבל הביצוע "לא מדהים" - עבודות "רק בשביל שיהיה נפח" - עבודות שהלקוח רצה ואתם לא התאכלס מה לשים בתיק העבודות? כמו שכבר אמרתי את העבודות המובחרות ביותר: עיצובי לוגו, עיצובי אתרים, עיצובי פליירים, איורים, צילומים, טקסטורות. הדברים צריכים להיות ברורים ומוצגים בצורה יפה.


פשוט פשוט פשוט אל תעמיסו - האתר צריך להיות נקי כדי שהעין של הצופה תלך למה שבאמת חשוב - העבודות שלכם. נסו גם לצמצם במילים, זה רק יעמיס על העין. את הלקוח לא מעניין מה הסיפור שמאחורי זה, הוא רוצה להבין בלי שתגיד דבר.

עדכני ורלוונטי תיק העבודות שלכם צריך להיות הכי מעודכן - תמיד. האופנה והסטייל משתנים כל הזמן, סביר להניח שמה שמגניב היום יהיה משעמם או מיושן בעוד 3 שנים. יותר מזה, אם אתם עובדים הרבה - אתם תשתפרו מאוד עם הזמן כך שהעבודה הראשונה ששמתם באתר אחרי חצי שנה תראה לכם הרבה פחות מקצועית. למה לא פוליטיקה עכשיו? נסו להימנע מנושאים שעלולים לעורר אנטיגוניזם. זה בסדר שאתם בעד זה או נגד זה אבל אין סיבה שהלקוח או המעסיק הפוטנציאלי שלכם יחווה את זה במפגש ראשון ועוד בלי לדבר איתכם. חבל לשרוף ככה לקוח. היו יצירתיים ומקוריים אבל שמרו על טוב טעם, נסו לא להעלות לתיק העבודות דברים בוטים מידי, דברים גסים או קשים למראה.


פייק איט טיל' יו מייק איט!

"ואם אין לי מספיק עבודות?" אז תמציאו.

צרו לעצמכם לקוחות פקטיביים: בקשו מחבר או חברה שיהיו "בעלי העסק" שאותו אתם רוצים למתג, הקשיבו לדרישות שלהם, שלחו להם סקיצות ותקנו לפי הביקורות שלהם. זה יהיה יופי של תרגול בשבילכם ובעיקר - מוצר נוסף לתיק העבודות.

השתדלו שהלקוח יהיה אמין ככל האפשר, אל תשתמשו בשמות של עסקים קיימים, בטח לא של רשתות מוכרות ונסו ליצור עבורם מיתוג מקצועי ככל האפשר.

טיפ חשוב - ברגע שיש לכם עבודות של לקוחות אמיתיים - מחקו את העיצובים הפקטיביים, הם כאן רק כדי לעזור להם להתקבל לעבודה או לסגור לקוח.

תשמעו, שורה תחתונה אני מקבלת לא מעט בקשות להעסקה אצלי בסטודיו, רובם הם מעצבים מתחילים, העבודות לא רעות אך תיק העבודות נראה מאוד לא מקצועי, אתר ילדותי, עבודות לא מספיק טובות או לא גמורות ובאותו הרגע אני מבינה שהם לא המעצבים שמתאימים לסטודיו שלי. אני בטוחה שאותם מעצבים היו יכולים לקבל יותר אפשרויות העסקה אם הם רק היו עובדים על החוקים האלו :) מוזמנים להעלות לכאן את תיק עבודות ולהראות לכולם מה זה תיק עבודות מקצועי!

614 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page