top of page
תמונת הסופר/תקורלי

סיכום הרצאה - הקמת עסק

עודכן: 13 באפר׳ 2020

חשוב ללמוד על ניהול עסק עוד לפני ההקמה בפועל. הכנה כלכלית תכין אתכם מנטלית.

נתחיל בהוצאות:

  • כמה הוצאות חודשיות שוטפות יהיו לכם? מה הסכום שלהם? למשל - תוכנות, יועץ מס, פרסום.

  • האם יש הוצאות חד פעמיות (או שנתיות) שפשוט חייבים לבצע לפני תחילת פעילות? כמה זה יעלה? למשל - לקנות לוח גרפי, מחשב, אחסון אתר, דומיין.

  • אחרי שתחשבו את הסכומים האלה, עליכם לחשוב איך תגייסו את ההון הרצוי? ההמלצה שלי היא לעבוד במקביל כשכירים במקצוע, אולי במשרה חלקית), לצבור ניסיון והמלצות תוך כדי יצירת בסיס כלכלי יציב, שיתן לכם את היציבות הדרושה לעסק בתחילת דרכו.

  • נקודת break-even היא הנקודה שבה אתם מרוויחים מספיק כדי לכסות את ההוצאות של העסק. מעבר לנקודה הזאת - אתם הופכים להיות רווחיים!


!הגעתם לנקודת break-even? התחילו להרוויח

פתיחת חשבון בנק נפרד לבית ולעסק יעזור לכם להפריד כספים, לא להעמיס הוצאות על הבית ולראות אם העסק רווחי או לא.

למרות זאת, אם אתם מסודרים מספיק אז לא תצטרכו חשבון נפרד וזה יכול לחסוך לכם עמלות לבנק.

יש להירשם במוסדות המס עוד לפני תחילת הפעילות העסקית, כלומר לפני שאתם מקבלים לקוחות, עבודות וכסף.

יש להירשם לפי הסדר הבא:

  1. מע"מ

  2. מס הכנסה

  3. ביטוח לאומי

אם יש לכם עובדים שמקבלים תלוש שכר - עליכם לפתוח להם תיק ניכויים במס הכנסה וביטוח לאומי.

אפשר לעשות את זה לבד או בעזרת יועץ מס, ואני ממליץ על יועץ. אתם הולכים לעבוד עם לקוחות שיכולים להיות מפוזרים בכל הארץ (ואפילו בכל העולם), לכן לדעתי עבודה עם פנקס קבלות דיגיטליות יהיה הכי נוח לכם.

אם בכל זאת תחליטו על פנקס פיזי - מתגו אותו והדפיסו לפני העבודה מול הלקוח הראשון.


פתחתם עסק? מזל טוב!

אל תתחילו לעבוד עם לקוחות לפני שהם מאשרים את החוזה איתכם. החוזה צריך להיות ברור, להבהיר את תנאי העסקה ולתת שקיפות מלאה ל-2 הצדדים.

שהלקוח יכתוב לכם שהוא קרא ומאשר את החוזה, ותשמרו צילום מסך (מהווצאפ) או את האימייל הזה, כל עוד העסק שלכם קיים.

אם תרצו תוכלו לבטח את עצמכם בביטוח 'אובדן כושר עבודה' - פנו ליועץ ביטוח.



!פתחתם עסק חדש? בהצלחה


הכנה נפשית

הביאו בחשבון שרוב הזמן בהתחלה יוקדש ללמידה אישית. איך לנהל את העסק, איך לעבוד מול לקוחות, דיוק החוזה עם הזמן, איך ואיפה כדאי לכם לפרסם, איך נכון לשווק, כמה משלמים לרשויות המס ואיך לעבוד מולם. הרבה עבודת בק-אופיס שלא קשורה בהכרח לעבודה שלכם כמעצבים גרפיים, אבל זה נחוץ כדי ללמוד לנהל עסק מצליח. וזה לוקח זמן, גם כשעושים את הכל כמו שצריך, אז אל תתייאשו.


צרו לעצמכם לו"ז מסודר שבועי, עם משימות שנועדו להגיע למטרות קצרות וארוכות טווח.


בתחילת הדרך אין צורך להשקיע ברכישות לא הכרחיות - נסו לצמצם הוצאות בהתחלה, ותוכלו להגדיל אותן לאחר שתעברו את נקודת ה-break-even.


עם זאת יש דברים שהם הכרחיים - תשלומים למוסדות המס, בדרך כלל על ידי מקדמות, שנקבעות על פי הדיווח שלכם - הערכת הכנסה שנתית.

הקפידו לרשום את ההכנסות שלכם כדי שתוכלו לדעת אם אתם מרוויחים כפי שהערכתם, ותוכלו לעדכן את גובה תשלומי המקדמות בהתאם. למה? כדי שבהגשת הדוח השנתי לא יהיו הפתעות לא נעימות.

למשל - אם הערכתם שתרוויחו 60k שח בשנה, ולמעשה הרווחתם 80k, אז תשלום המס יהיה גבוה יותר וייתכן מצב שבו תצטרכו לשלם כמה אלפי שקלים עבור ההפרשים. זה לא נעים אבל מציאותי.


בתור עצמאים חובה עליכם להפקיד כספים לפנסיה. בתור one-man-show, עליכם לדעת את זה, וכמה עליכם לשלם. כמובן שאפשר לעבור את סכום החובה וצריך להביא את זה בחשבון בהוצאות החודשיות השוטפות.


חסכונות

תמיד טוב לחסוך! חלקו את החסכונות שלכם ל-2: חיסכון לפיתוח עסקי, וחיסכון לחודש חלש.

פיתוח עסקי - קורסים, הרצאות, לימודים, מחשב, לוח גרפי.

חודש חלש - הכנסות מעטות, הוצאות בלתי צפויות.


שיווק

השיווק הכי טוב הוא המלצות מלקוחות.

בסוף ההתקשרות בקשו מהם המלצה - ואל תתביישו, זה בסדר לגמרי. במיוחד אם הם היו מרוצים!


שאלו אותם "איך הגעת אליי?", רשמו לעצמכם מיהו קהל היעד ואיך הגיע אליכם כדי ללמוד לשווק טוב יותר.


מיקרו-קופי (UX) תמיד נחמד ותוכלו לתת את הפן האישי שלכם בטקסט שאתם כותבים.


תתנסו בכמה שיותר ערוצי שיווק ובררו מה הכי מתאים לכם. בכל מקרה אני ממליץ על גוגל 'העסק שלי' - שהוא יכול להיות כרטיס הביקור שלכם בחיפוש גוגל.


זכרו שיש שפע לכולם למרות התחרות הרבה, ואל תתנו לכמות המעצבים בשוק להלחיץ אתכם.

מעצב רגוע נותן ביצוע!


לאחרונה יצא 'חוק לצמצום שימוש במזומן', ועליכם לדעת שאסור לבצע עסקאות במזומן מעל ל-11k ש"ח.


עזרה בתחילת הדרך

  • יועץ מס / רואה חשבון

  • יועץ ביטוח

  • יועץ פנסיוני

  • יועץ שיווק

המלצה אישית

  • פתחו קרן השתלמות בהפקדה חד פעמית (אפילו 100 שח בלבד).

  • היעזרו בערכה החינמית של כלכלה נבונה - עם מחשבונים, קישורים, מידע חשוב וקורסים (מעוף, קמפוס, גוגל).

לסיכום -

לפתוח עסק זה הרבה עבודה, והתמודדות מנטלית רבה. אבל לדעתי - אם החלטתם שאתם הולכים על זה - זה ישתלם לכם מאוד, וכל המאמץ שלכם יהיה שווה את התוצאה שתגיעו אליה.


בהצלחה

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Opmerkingen


bottom of page