top of page
  • תמונת הסופר/תקורלי

מלחמת לימודי התוכנות הגדולה - לימודי פוטושופ או לימודי אילוסטרייטור?

עודכן: 6 באפר׳ 2021

רוצים ללמוד עיצוב גרפי ולא יודעים מה כדאי ללמוד? ומה ההבדל בכלל? ובכן - הבדל ענק. קודם כל צריך להבין שמדובר בתוכנות עריכה מקצועיות של מעצבים גרפים ומאיירים של חברת ADOBE. הרוב המוחלט של המעצבים הגרפיים משתמשים בתוכנות האלו אבל חשוב לדעת מה מטרתה של כל תוכנה. אז מה זה פוטושופ? פוטושופ היא תוכנת עריכת תמונה של חברת אדובי הבנויה על פיקסלים - נקודות קטנות מאוד שמרכיבות יחד תמונה אחת. מטרתה הראשונה והעיקרית היא לערוך תמונה קיימת. בפוטושופ תוכלו לערוך את גוון הצבעים, את נגידויות האור והצבע ואת החשיפה ל"אור". תוכלו להפוך תמונה לשחור לבן, להפוך לפוסטר ולהוסיף כל אפקט שתרצו. תוכלו להוסיף שכבות, לערוך כל שכבה בנפרד וליצור עולם חדש לגמרי. תוכלו לטשטש, למחוק, להדביק ולהפוך כמעט כל צילום לצילום מקצועי.  בקורס פוטושופ תלמדו איך לעשות את כל זה ועוד.


מה לא מומלץ לעשות בפוטושופ? לא מומלץ לעצב קבצים גדולים. יש מעצבים שעושים את זה אבל לרוב הקובץ יצא מאוד כבד וזה בעייתי בדפוס. לא מומלץ לעצב לוגואים בפוטושופ. לוגו חייב להיות וקטורי כדי שלא תהיה הגבלת גודל (מה זה לוגו וקטורי? בואו לקרוא גם על זה!). לא מומלץ לעצב קבצים עם 2 צדדים. פוטושופ בנויה לערוך תמונה בודדת בכל פעם. כרטיס ביקור למשל ידרוש מכם 2 קבצים שונים. לא מומלץ לעצב חוברות בפוטושופ. מאותה הסיבה - תמונה אחת בכל פעם. ומהצד השני - מה זה אילוסטרייטור? אילוסטרייטור היא תוכנה וקטורית הבנויה במיוחד למעצבים. היא התוכנה המובילה בשוק למעצבים גרפים ורוב בתי הדפוס משתמשים בה בעיקר. תוכנת האילוסטרייטור אינה בנויה מפיקסלים אלא מקווים ומשטחי צבע הנבנים ע"י חישוב מתמטי במחשב. בזכות זה הקווים לא יהיו מטושטשים בשום שלב, מה שהופך את האילוסטרייטור לתוכנה אידיאלית לבניית לוגו. לוגו אשר נבנה בפוטושופ בנוי על פיקסלים - נקודות קטנות מאוד הבונות את התמונה. כל תמונה בנויה בצורה הזו - בעזרת אלפי נקודות קטנות. התמונה, כמו הלוגו נבנים במימדים מסויימים, ואם תבחרו להגדיל את הלוגו לשלט יתכן מאוד שתהיו מוגבלים. אם תגדילו את התמונה יותר מידי הפיקסלים יהיו ברורים ויהפכו את התמונה למטושטשת.

אז עכשיו נסו להבין מה מטרת הלימודים שלכם? רוצים להיות מעצב גרפי? אז אתם תהיו חייבים לדעת פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדייזין. רוצים לערוך תמונות? אז פוטושופ היא התוכנה בשבילכם! רוצים לאייר או לצייר? תלוי בסגנון האיור שלכם - יותר ריאלי? פוטושופ, יותר מאוייר - פוטושופ או אילוסטרייטור. רוצים לעצב פליירים לעסק שלכם? התוכנה הפשוטה

יותר היא פוטושופ ולכן לדעתי זו הבחירה הנכונה בשבילכם. רוצים לעצב לוגואים? רק באילוסטרייטור. הכל תלוי במטרה שלך. כל מעצב גרפי חייב לקחת קורס פוטשופ וקורס אילוסטרייטור, מומלץ גם קורס אינדיזיין. זה הבסיס לעיצוב גרפי. קורס פוטושופ אונליין, קורס אילוסטרייטור אונליין וקורס אינזידיין אונליין זה פתרון מעולה למי שרוצה ללמוד בצורה היעילה ביותר. ללא הפרעות, 100% ריכוז - מרצה מול תלמיד. אז קדימה, איזה קורס את/ה רוצה לקחת? ללימודי פוטושופ אונליין לחצו פה: אני רוצה לערוך תמונות בפוטושופ! ללימודי אילוסטרייטור אונליין לחצו כאן: אני רוצה לעצב באילוסטרייטור! ללימודי עיצוב גרפי לחצו כאן: אני רוצה להיות מעצב גרפי על חלל! ללימודי עיצוב גרפי פלוס לחצו פה: אני רוצה להיות מעצב גרפי גם לדפוס וגם לאינטרנט! ללימודי עיצוב גרפי לבעלי עסקים לחצו כאן: אני רוצה ללמוד לעצב פלייר לעסק שלי! לשאלות נוספות פשוט לחצו כאן!


131 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page