קורלי

25 אוק 20174 דקות

קסם הקידום האורגני או בקיצור - SEO

עודכן ב: 13 אפר 2020

מה זה SEO? למה אנחנו צריכים את זה? ואיך זה יעזור לנו?

הפירוש הישיר הוא Search Engine Optimization
 
וזה בעצם קידום אורגני ונכון בגוגל.

קידום אורגני הוא התהליך שאנחנו עושים בשביל לקדם את האתר ולמקום אותו בדף הראשון.

הפעולות האלו יכללו הרבה התעסקות בעיצוב ובתוכן.

קידום ממומן לעומת זאת זה קידום בו אנחנו משלמים לגוגל בלי קשר לתוכן האתר שלנו, ככל שנשלם יותר - כך האתר שלנו יופיע ליותר זמן ובעמוד הראשון, המטרה שלנו בקידום אורגני היא להגיע לדף הראשון בלי לשלם.

כשאנחנו בונים אתר הוא יופיע בגוגל והמיקום שלו בדפים בגוגל הוא מה שעושה את ההבדל.

אתר שיופיע בדף הראשון יקבל הרבה כניסות - משמע הרבה יותר לקוחות פטנציאלים.

ככל שהאתר ממוקם נמוך יותר בדף או בדפים שהם במיקום נמוך יותר - ככה פחות אנשים יכנסו לאתר הזה. למעשה, 75% מהגולשים לא יחפשו מעבר לדף הראשון ו90% מהגולשים ילחצו על הקישור הראשון בלבד.

אנחנו יכולים לשלם לגוגל כדי להופיע ראשונים אבל המטרה שלנו היא להופיע בדפים הראשונים באופן אורגני - בלי לשלם וכאן נכנס הSEO לתמונה.

אם נבנה את האתר בצורה נכונה נוכל לקדם את האתר שלנו.

אז איך עושים את זה? במשוואה של

תוכן נכון + SEO נכון + סבלנות = שימצאו אותך בגוגל.

בשביל שהאתר שלנו יתקדם אנחנו צריכים לשים לב לדברים הבאים - אחרי שהגדרנו כבר את מילות המפתח לעסק שלנו נדאג להשתמש בהן הרבה אבל בצורה טבעית ולא מאולצת. (גוגל מעניש, נדבר על זה בהמשך!

  • נדאג שמילות המפתח האלו יופיעו בכותרת הדף ובתיאור הדף בהגדרות הSEO של כל דף באתר.

  • נדאג לעדכן את האתר באופן קבוע.

  • נשים לב למילות החיפוש הרלוונטיות ונעדכן אותן במידת הצורך.

  • אם לעסק יש מיקום פיזי - מומלץ לכלול אותו, זה יבדל אתכם לפי איזור.

  • ננסה למצוא מילות חיפוש מדויקות, אם הן כבר תפוסות ע"י חברת גדולות ננסה לשנות את מילות החיפוש ונדייק אותן.

  • נשים לב בזמן בניית האתר לכותרות H1+H2.

  • ננסה להשתמש במילות החיפוש בהדר - אם אפשר.

  • שימוש בתמונות - נכניס ALT רלוונטי לכל תמונה.
     

     
    מה זה בעצם ALT של תמונה? גוגל לא יודע מה יש בתמונה ששמתם ולכן הוא מבקש מכם לתאר מה יש בתמונה, עם תיאור נכון + הוספה של מילות מפתח תוכלו לעזור לקידום שלכם מאוד, מעבר לזה - זה מנגיש את האתר שלכם לאנשים עם מוגבלויות, שזה תמיד מומלץ.

  • נוסיף קישורים בין הדפים בתוך האתר - אם יש לכם אפשרות לשים קישורים לאתר שלכם מאתרים נוספים - מעולה!

נושא חשוב נוסף: תוכן - גוגל אוהב אתרים שטובים לגולשים שלו ולכן - הוסיפו לאתר שלכם בלוג אם אפשר (אם לא - אפשר ומומלץ לכתוב מאמרים), דאגו לעדכן והשתדלו להעלות חומר אקטואלי ומעניין.
 

 
השתדלו לעלות פוסט אחת לשבוע, גם אם מדובר בפוסט תמונות, גוגל אוהב לראות שהאתר שלכם עדכני.

כתבו מאמרים שהם evergreen, ז"א שהמידע שלהם ישאר רלוונטי גם בעוד שנה ושנתיים.


 
כללו בבלוג שלכם כתבות על מה שחם עכשיו, טיפים, DIY, דעה, השראה וכל מה שאנשים מחפשים לקרוא!


 
מעבר למילות החיפוש - ככל שגולש ישאר יותר זמן באתר שלכם ככה גוגל יראה את האתר שלכם כאתר מעניין ויעלה אתכם בדירוג.

שלבו באופן טבעי את מילות החיפוש שלכם במאמרים האלו. אם תכניסו את התוכן בצורה לא טבעית גוגל יעניש אתכם ויוריד אתכם בדירוג.


 
לתוכן יש כל כך הרבה משמעות בקידום שלכם ולא חסר על מה לכתוב. בכלל, עשו לעצמכם רשימה של דברים לכתוב עליהם. אם אתה מעצב גרפי- אתה יכול לכתוב על איך לעצב כרטיס ביקור נכון, מה השימוש הנכון בצבעים ומה זה בכלל עיצוב גרפי, אם אתה שף אתה יכול לכתוב טיפים לשמירה על הסכין חדה או איך להכין ארוחה קלילה ב-10 דק' ואם אתה מורה למתמטיקה אתה יכול לספר על איך תלמידים שלך התמודדו עם משברים או טיפים כדי להוריד את הלחץ לפני המבחן.
 

כנסו לאתר שלכם ותחת ניהול האתר כנסו ל - SEO WIZ (פיצר ש-WIX נותנים ויעזור לכם מאוד בקידום האתר) שיסרוק את האתר שלכם ויגיד לכם מה יש לתקן כדי שהאתר שלכם יתקדם (הוא יעבוד רק אם עשיתם כבר publish לאתר).

בדקו את האשף כל פעם שאתם עושים שינוי באתר.

צרו קשר עם אתרים מובילים ובקשו מהם לפרסם מאמרים שכתבתם ובכך הגדילו את כמות הקישורים שיש לכם בחוץ. גוגל יראה שאתרים מוכרים מקשרים אליכם ויעלה אתכם בדירוג.

גוגל הרבה יותר מתוחכם ממה שאתם חושבים! הוא יודע לקרוא את האתר שלכם מבחינת הקוד שלו אז לא תוכלו להסתיר ממנו כלום! אז על מה גוגל מעניש?

  1. מילות חיפוש שכתובות בצורה לא טבעית

  2. כמות לא טבעית של מילות חיפוש

  3. טקסט מוחבא (נניח כמו לשום את מילות המפתח שלכם באותו צבע של הרקע)

  4. תוכן רדוד ולא מעניין

  5. קישורים לא טובים.


 
דבר נוסף - גוגל קונסול - נותן לך פרטים על האתר מבחינת הקידום האורגני - באיזה חיפושים הופעת, על איזה קישורים לחצו וכמה פעמים.

בנוסף מומלץ להיכנס גם לגוגל אנליטיקס שייתן לכם פירוט על זמני כניסת גולשים, זמני שהייה בכל דף, כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם וכו.
 

נסו, רק בשביל להבין איפה אתם עומדים לחפש את האתר שלכם בגוגל (באינקוגניטו) ותראו באיזה אתם ממוקמים, אחת לחודש אתם מוזמנים לבדוק שוב ולראות אם יש התקדמות ואם לא - לא נורא. הקידום בגוגל לוקח הרבה זמן, גוגל צריך לסרוק את האתר שלכם, לפעמים יותר מפעם אחת כדי לקדם אתכם.

זמן תקין לקידום בגוגל הוא חצי שנה אז קחו את הזמן והמשיכו לשפר את האתר - לפחות אחת לשבוע.

כדי לדעת מתי נסרק האתר שלכם לאחרונה מצאו את האתר בגוגל ולחצו אל החץ הקטן בצד.

ככל שתעדכנו את האתר יותר פעמים ככה גוגל יסרוק אתכם בתדירות תכופה יותר.
 

 

 
הכי חשוב לזכור את המשוואה שדיברנו עליה בהתחלה של

תוכן נכון + SEO נכון + סבלנות = שימצאו אותך בגוגל.

ותהיו סבלניים. אל תצפו לקפוץ לדף הראשון אחרי שבוע, גם אם עשיתם כל מה שצריך, המשיכו להוסיף תוכן ותראי שבסוף זה ישתלם.

אל תצפו לעבור בקידום את החברות הכי גדולות בשוק אם אתם מתחרים מולם אבל נסו להגיע הכי קרוב אליהם שאפשר.

אז קדימה, היכנסו לאשף הSEO, עברו על התוכן שלכם ותתחילו להתקדם.

#קידום #SEO #אתראינטרנט #WIX

    240
    0